Masz problemy ze snem? Trudno Ci wieczorem zasnąć, w nocy wielokrotnie wybudzasz się ze snu albo może budzisz się rano jeszcze bardziej zmęczony niż poprzedniego dnia? Wiemy, jak dokuczliwa może stać się bezsenność, dlatego przychodzimy Ci z pomocą!

Co wpływa na jakość Twojego snu? 

Na jakość Twojego snu wpływa bardzo wiele czynników – podejrzewamy, że o połowie nie masz nawet pojęcia, są to bowiem błahe sprawy, do których na co dzień nie przykładamy zbyt wielkiej wagi. 

Czynniki, które mają znaczenie dla Twojego snu, można podzielić na kilka kategorii – pierwszą z nich są uwarunkowania genetyczne, które decydują m.in. o tym, ile snu potrzebujesz oraz w jakich porach (rano czy wieczorem) najlepiej Ci się pracuje i jesteś najbardziej efektywny. 

Kolejną grupę stanowią zewnętrzne czynniki środowiskowe – to m.in. ilość światła, jaka dociera do naszego organizmu. Nie bez powodu zaczynamy się robić senni po zmroku – w naszym mózgu zaczynają bowiem zachodzić procesy chemiczne, które uwarunkowane są właśnie ilością światła docierającego do naszego mózgu. 

Nie mniej ważną kategorią czynników, które mają wpływ na jakość naszego snu, są przyzwyczajenia, nawyki i tryb życia. Na całe szczęście, możemy dokonywać zmian zarówno dotyczących naszych rytuałów związanych ze snem, jak i modyfikować, choć w jakiejś części tryb życia, jaki prowadzimy, by polepszyć jakość naszego snu i odpoczynku. 

Ostatnią grupę czynników wpływających na to, czy będziemy się dobrze wysypiać, stanowią sprawy, które niestety zbyt często bagatelizujemy. Przykładami takich kwestii jest np. pościel, pod którą śpimy czy piżama, w której spędzamy noc. Choć wydawałoby się, że nie są to istotne czynniki, jak wynika z badań naukowych, potrafią dość znacząco wpłynąć na jakość snu. 

 

Na jakość Twojego snu wpływają: 

•      Uwarunkowania genetyczne, wiek i płeć

•      Zewnętrzne czynniki środowiskowe, takie jak ilość światła czy temperatura powietrza w sypialni

•      Twoje wieczorne nawyki i przyzwyczajenia związane z higieną snu

•      Twój tryb życia i rytm dobowy, jaki utrzymujesz (bądź nie utrzymujesz)

Skąd bierze się bezsenność i jak jej zaradzić?

Bezsenność to tylko jeden z wielu rodzajów problemów ze snem. Nasze kłopoty mogą bowiem polegać na częstym wybudzaniu się ze snu w ciągu nocy, na płytkim i co się z tym wiąże, niedającym w pełni odpocząć śnie, na problemach z wieczornym zaśnięciem – możemy godzinami czekać na sen, który nie nadchodzi. 

Bezsenność może być objawem poważnych chorób związanych z układem oddechowym czy pokarmowym. Powodować ją może także nadczynność tarczycy czy nadciśnienie tętnicze. Ważne więc, by przy dokuczliwych problemach ze snem nie zwlekać i zgłosić się do lekarza na badania – jak zawsze, polecamy dmuchać na zimne i nie lekceważyć niepokojących sygnałów, które wysyła nasz organizm. 

Problemy ze snem mogą mieć jednak o wiele prostsze przyczyny – jeszcze dziś spróbuj im zaradzić, a przekonasz się, jakie to proste. 

Do najczęstszych błędów, jakie powodują problemy ze snem, należą:

•      Niewywietrzona sypialnia i zbyt wysoka temperatura w pomieszczeniu

•      Rozregulowany rytm dobowy (zarywanie nocek i odsypianie ich w ciągu dnia)

•      Nieprzepuszczająca powietrza, nieprzyjemna w dotyku lub zbyt ciepła/zimna pościel 

•      Intensywne korzystanie ze smartfona i komputera tuż przed snem 

•      Niewygodna piżama z materiału, który nie oddycha i jest nieprzyjemny dla skóry

•      Zbyt duża ilość czasu spędzanego w łóżku na czynnościach innych niż odpoczynek (np. jedzenie lub nauka w łóżku)

Jak widzisz, wiele codziennych szczegółów ma niebagatelny wpływ na jakość Twojego snu – warto więc zastanowić się, co robisz na moment przed położeniem się do łóżka, czy Twoja piżama spełnia swoje zadanie, zamiast Ci je utrudniać albo czy systematycznie wietrzysz pokój, w którym śpisz? 

Wszystkie te sprawy składają się na jedną, podstawową kwestię – dobry sen.

Jak dobrze się wyspać?

Po pierwsze, sprawdź, czy Twoje problemy ze snem nie wynikają z żadnej, poważnej choroby. Jak wiesz, we wszystkich schorzeniach bardzo ważna jest szybka diagnoza i rozpoczęcie odpowiedniego leczenia jak najwcześniej. Nie można lekceważyć sygnałów, które być może wysyła Twój organizm. W pierwszej kolejności zadbaj więc o swoje zdrowie i wyklucz choroby, które być może utrudniają Ci spokojny sen.

Następnie zadbaj o wszystkie, wymienione w poprzednim akapicie czynniki, które mogą wpływać na jakość Twojego snu. Każdego dnia wietrz pomieszczenie, w którym zamierzasz spać, wybieraj tylko taką pościel, która pozwala Twojej skórze oddychać i w razie potrzeby pochłonie wilgoć oraz zatrzyma potrzebne Ci ciepło. 

Ustal żelazną zasadę dotyczącą tego, że łóżko ma Ci służyć przede wszystkim do snu i odpoczynku, odzwyczaj się od nieregularnych pór snu oraz intensywnego korzystania ze smartfona, komputera czy telewizji tuż przed snem.

Jeśli natomiast marzy Ci się bielizna nocna, która sprawi, że w końcu się wyśpisz, to mamy dla Ciebie kilka propozycji. W naszym internetowym sklepie eStilex znajdziesz zarówno koszule nocne, jak i dwuczęściowe, krótkie lub długie piżamy. Sprawdź nasze bestsellery w tej kategorii!

•      Koszula nocna na ramiączkach

Jedną z naszych propozycji jest wygodna i komfortowa koszula nocna na ramiączkach. W 95% wykonana została z wiskozy, poliester w składzie tkaniny stanowi bowiem tylko 5%. Koszula posiada dekolt w kształcie litery V i wykończona została piękną koronką u dołu. Nie krępuje ruchów i pozostawia przyjemne wrażenie w dotyku.

•      Koszula nocna z krótkim rękawem

Jeśli jednak wolimy zasłonięte ramiona, strzałem w dziesiątkę może okazać się koszula nocna z krótkim rękawem. Posiada ona na dekolcie kilka guziczków, dzięki czemu jest bardzo uniwersalna. Wysokiej jakości bawełna, z której wykonano koszulę, gwarantuje nam spokojny i komfortowy sen.

•      Dwuczęściowa piżama z krótkimi spodenkami

Niektóre kobiety nie przepadają za koszulami nocnymi i zdecydowanie lepiej czują się w dwuczęściowych piżamach – o nich również pomyśleliśmy! Do zaoferowania mamy bowiem piżamy, w których skład kompletu wchodzi koszulka z krótkim rękawem oraz krótkie spodenki. 

Damska piżama, która okazuje się bestsellerem w naszym sklepie, to egzemplarz z motywem ananasów. Świetnie dopasowane kolory oraz ciekawe rozmieszczenie ilustracji na tkaninie sprawia, że kobiety uwielbiają właśnie ten model piżamy. 

•      Dwuczęściowa piżama ze spodenkami za kolano

Jeśli poszukujesz cieplejszej, dwuczęściowej piżamy, dobrym rozwiązaniem będzie wybór modelu, która w komplecie posiada spodenki za kolano. Dzięki takiej długości zapewnimy sobie ciepło w chłodniejsze noce, jednocześnie jednak nie krępując sobie ruchów. 

Piżama została wykonana z bawełny, która jest jednym z najlepszych materiałów wykorzystywanych do tego typu ubrań – możemy być pewni, że nie uczuli i nie podrażni naszej skóry, pozwoli jej oddychać i zapewni odpowiednią temperaturę nawet w naprawdę zimne noce.

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuj Więcej informacji Odrzuć